Ak sa opýtate ľudí v mojom veku, čo si myslia, že je to najdôležitejšia a najsilnejšia televízna spoločnosť na svete, mohli by navrhnúť Fox, Netflix alebo možno dokonca aj BBC.
 
Ale pre každého mladšieho ako 30 rokov by odpoveď mohla byť aj YouTube. Môžu dokonca osloviť jednotlivé osobnosti, ktoré priťahujú obrovské publikum do svojich kanálov, ako je napríklad video hráč PewDiePie.

you tube
 
Chris Stokel-Walker je autorom YouTubers. Jeho kniha skúma vzostup tejto novej generácie televíznych hviezd, ktorí zarábajú obrovské sumy prostredníctvom reklamy a sponzorstva.
 
Porovnáva týchto vplyvníkov s moderátormi 50. rokov ako Walter Cronkite, ktorý každú noc oslovoval divákov vo svojich domovoch, čím sa cítil, že majú osobné spojenie.
 
"Obchodníci sa skutočne začínajú prebúdzať k tomu a uvedomujú si, že ak môžu dostať svoje výrobky pred týchto ľudí, potom predávajú náklady," hovorí.
 
Ale publikum, ktoré sa často skladá z tínedžerov a malých detí, je v područí k médiu, ktoré by mohlo byť omnoho návykovejšie ako staromódny televízor.
 
Algoritmus YouTube je navrhnutý tak, aby povzbudil ľudí, aby sledovali dlhšie. Niekedy vedie divákov k tomu, aby sledovali čoraz extrémnejší obsah.
 
Chovanie niektorých z týchto vplyvníkov na značne samoregulovanej platforme vyvolalo obavy.
 
online

Logan Paul, ktorého kanál YouTube má takmer 20 miliónov predplatiteľov, bol nútený ospravedlniť sa po natáčaní tela visiaceho v japonskom lese.
 
PewDiePie, možno najväčšia hviezda YouTube, sa dostala pod paľbu za používanie antisemitských snímok ako punchlines vo vtipoch.
 
Tento druh škandálu občas videla inzerentov krok späť z YouTube. Ale všeobecne platforma a jej majiteľ Google čelia nižšej úrovni kontroly nad hanlivým obsahom ako Facebook alebo Twitter, keď má väčšie mladé publikum ako jeden z nich.
 
Chris Stokel-Walker hovorí, že Google má tendenciu byť skôr reaktívny ako proaktívny, pokiaľ ide o čistenie služby YouTube.
 
"Berú každý škandál tak, ako to prichádza, a snažia sa napraviť veci tak, ako a kedy sa to stane," hovorí.
 
YouTube sa môže obávať, že prasknutie extrémneho obsahu bude za cenu.
 
Neuspokojivý nárast príjmov z reklamy spoločnosti Google v tomto týždni bol čiastočne obviňovaný z pozície hlavného finančného riaditeľa Ruth Porat z menej než očakávaných kliknutí na reklamy služby YouTube.
 
Povedala, že to odráža zmeny vykonané v minulom roku, ktorý spoločnosť verila, boli "celkové aditívum k užívateľovi a inzerentovi skúsenosti".
 
To bolo považované za odkaz na vylepšenie algoritmov platformy, ktoré robili "škodlivý" – ale presvedčivý – obsah s menšou pravdepodobnosťou výskytu v odporúčaných informačných kanáloch.
 
Služba YouTube má tri volebné obvody – používateľov, tvorcov a inzerentov. Udržiavanie ich všetkých šťastných a vyhýbanie sa nepriaznivej publicite bude stále náročnejšie.

Môže YouTube opraviť svoje algoritmy?
4.7 (93.33%)6