Ako by mala prebehnúť situácia v prípade, pokiaľ má váš očakávaný let niekoľkohodinové meškanie alebo bude nakoniec zrušený? Jedno je isté, cestujúcim v takom prípade vzniká nárok na kompenzáciu. Viacerí očakávame najmä tú finančnú, no stále ide o pomerne široký pojem.
Je pravdepodobné, že v takomto neočakávanom a dosť nepríjemnom prípade, kedy je ohlásené dlhé meškanie alebo zrušenie letu najskôr človek nevie, ako sa má vlastne zachovať a čo požadovať. Naše kroky by tak najskôr mali smerovať k zákazníckemu centru leteckej spoločnosti. Na tomto mieste dostanete písomné potvrdenie o vzniklej situácii, čo neskôr budete potrebovať.

kur

  • V prípade zrušenia letu je letecká spoločnosť povinná poskytnúť náhradný let, ale vieme, že to nám v niektorých situáciách už nemusí byť moc platné. V takom prípade môžete zrušiť rezerváciu a požadovať odškodné za letenky.

Strava
Pokiaľ vznikne spomenuté dlhé meškanie alebo zrušenie dotyčného letu, máte právo využiť starostlivosť leteckej spoločnosti v podobe poskytnutej stravy a nápojov. Vo väčšine prípadov ide o ponúknuté stravenky, no niekedy sa môže stať, že vám dotyčná spoločnosť poskytne bagetu, čo je síce lepšie ako nič, ale predsalen,… zaslúžite si niečo viac. Je lepšie zavítať do leteckej reštaurácie a stravu si nechať preplatiť, no nezabudnite si odložiť bloček.

čekání

Ubytovanie
Ak nastali problémy s príletom kvôli okolnostiam ako zlé počasie a pod, cestujúci majú takisto nárok na ubytovanie, ktoré v takýchto prípadoch môže poskytnúť spoločnosť, ale zákazník si môže nájsť hotelové ubytovanie aj sám.
Ale čo v prípade, ak požadujete priamo finančnú kompenzáciu?
Tá podľa nariadení EÚ môže dosahovať čiastku až 600 eur, ale tiež minimálnu hranicu 125 eur. V tejto situácii je zrejme najrýchlejšie a najefektívnejšie osloviť odborníkov, ktorí vám s daným riešením pomôžu.