Spravidla len málo majiteľov malých podnikov si  môže dovoliť úplne odpojiť sa a ísť na odpočinok najmenej pol mesiaca aspoň raz za rok. Preto podnikatelia prichádzajú s rôznymi spôsobmi, ako spravovať svoje podnikanie na diaľku.

spolupráce

Robia online služby pomoc?
Je ťažké vytvoriť procesy používajúce samotné mobilné prostriedky bez toho, aby ste boli fyzicky na mieste. Ale pre každodennú bežnú údržbu a kontrolu podnikania, existuje dostatok produktov Google: online ukladanie, pošta, kalendár, tabuľky, dokumenty, formuláre. „Všetko je tam – od základov po manažérske účtovníctvo a plánovanie. Hlavná vec je vždy po ruke na smartphone alebo notebooku.  Okrem Google, pre prácu na diaľku, podnikatelia používajú rôzne programy a aplikácie.

motivace

Tri dôležité tipy
Aby bolo podnikanie sebestačné a je schopné pracovať v neprítomnosti kľúčových osôb s rozhodovacími právomocami, je potrebné urobiť dobrú domácu úlohu v niekoľkých smeroch.

1. Musíte začať sami od seba. Mnohí vlastníci správcov označujú podnikanie za svoje dieťa. Takíto podnikatelia si vezmú čas a veľa úsilia, aby prijali skutočnosť, že spoločnosť to bude zvládať aj bez ich citlivej podpory 24 hodín denne.
2. Technická stránka problému: zodpovednosť za rozhodovanie medzi zamestnancami musí byť zdieľaná. Všetci v tíme musia jasne poznať svoju autoritu a konanie v danej štandardnej situácii. Horizontálna komunikácia by mala fungovať ako hodiny.

spojitost

3. Je potrebné sa pripraviť na neštandardné situácie. Mali by sme mať niekoľko ľudí s flexibilným myslením v spoločnosti, ktorí sa neboja prevziať zodpovednosť za ťažké časy. Výber ľudí, na ktorých sa môžete spoľahnúť, je možno jedným z najťažších úloh pre každého manažéra.
A nezabudnite na nové mobilné technológie. Koniec koncov, existuje už veľa osvedčených online služieb, ako sú Dokumenty Google, Jira, Slack, ktoré vám umožnia vyriešiť časť úloh jedným kliknutím.