Ak chcú v súčasnosti mnohé firmy alebo podniky verejne prezentovať svoju činnosť, ich teritóriom sa stáva internet. Nemusíme však vravieť priamo o platenej (a vlezlej) reklame, ale o prirodzenom zviditeľnení, ktoré má formu vyššieho umiestnenia stránky v internetových vyhľadávačoch.
Väčšina internetových užívateľov sa k mnohým veciam, respektíve webom dostane práve prostredníctvom vyhľadávačov ako Google či Seznam. A viditeľné, čiže popredné miesto vo výsledkoch hľadania značí zvýšenú pravdepodobnosť, že konkrétnu stránku si všimne a následne navštívi rastúci počet potenciálnych záujemcov/zákazníkov.Google, písmenká.jpg
K takémuto organickému zviditeľneniu slúžia nástroje a triky, ktoré sú súčasťou SEO.
SEO (Search Engine Optimization) je vlastne optimalizácia stránky pre vyhľadávače.
Takáto optimalizácia so sebou prináša veľa nástrojov a techník, ktoré majú za úlohu zviditeľniť váš web. Dôležitou súčasťou je aj tvorba obsahu a s ním takisto spojená tvorba textov či článkov. V takom prípade je vhodné obrátiť sa na copywritera, s čím vám pomôže seo copywriting Seolight.
Z hľadiska obsahu by malo ísť o originálny a najmä pútavý text, ktorý vašu činnosť sympatickým spôsobom odlíši od konkurencie.

  • Do článku je efektívne zakombinovať vybrané kľúčové slová alebo kľúčové spojenia
  • Hypertextové odkazy vložené do článku sa zapríčinia o vyššiu návštevnosť stránky

- Malé dieťa pri počítači.jpg
Kvalitný článok by mal okrem toho spĺňať tieto predpoklady:

  • Musí ponúknuť originálny a neskopírovaný obsah
  • Mal by čitateľa prinútiť, aby obsah dočítal až do konca
  • Je vhodné, aby sa zameral na skupinu potenciálnych čitateľov a záujemcov danej témy, respektíve prispôsobil sa ich záujmom, mentalite, jazyku, atď.

SEO optimalizácia sa zameriava na prácu s on-page a off-page faktormi.
Usmerňovanie týchto faktorov má za následok fakt, že vyhľadávače označia vašu stránku za kvalitnú a relevantnú k hľadaným výrazom, čím ju budú záujemcom podsúvať na popredné miesta vo výsledkoch hľadania.